kor

är galet trött idag efter en någon sne dag. tror ingenting blev som det skulle bli.

trollet som i onsdags började ta sovmorgon fram till 7 och har så gjort resten av veckan tog inte sovmorgon i morse. klockan 06 ropade damen mamma. pappan i huset gick upp och försökte köpa oss tid genom att stoppa i pluggen och hoppas på det bästa. det gick inte. 06.30 var det bara till att kliva upp. vi som inte gick och la oss i tid igår.

fick så för mig att baka bullar 06.30 på morgonen när trollet tittade på Mumin. poff så hamnade allt det uppmätta mjölet i bunken och jag var vit frampå pyjamasen. det blev lite torra bullar med lite för mkt mjöl på en gång.

vi kom i alla fall iväg till kosläppet som vi planerat. med bullar och allt. men tydligen är inte alla lika bra på att planera och tydligen ville alla på kosläpp just idag. det var långa köer redan när vi kom 1 timme innan kosläppet, lagom till vallhundsuppvisningen. men köerna bara fortsatte och arrangören bestämde sig för att skjuta upp kosläppet så att alla som satt i bilköerna skulle hinna komma.
mindre roligt för oss som var ute i god tid och redan hunnit titta på ponnyhästarna, tittat in i ladugården, tittat på kalvarna, fikat och sett vallhundarna och nu bara gick och väntade i blåsten på att korna skulle släppas ut.

när de dragit över 40 minuter bestämde vi oss för att strunta i det och åka hem istället. trollet började bli trött och matlagning var nästa steg.

trollet somnade i bilen, tog en powernap på 12 minuter som räckte långt.. inte ville hon somna efter lunch heller. då när jag inget hellre skulle önskat än sova en lur på soffan..

äntligen sover hon och jag får lägga mig på sofflocket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0