valborg och första maj

känner att jag inte riktigt har koll på dagarna nu när det är ledigheter och allt.

igår var det klämmdag så vi studerade/jobbade bara halvdag. trollet var glad över att få leka på en ny förskola då det var sammanslagning i området.

efter lunch mötte vi upp familjen M för att se vad det var för Valborgsfirande som erbjöds barnen i stan. ett litet tivoli hittade vi i resterna av Folkets Park som är på väg att byggas om. trollet fick åka sitt livs första karusell och hon älskade det. runt runt runt åkte hon i en liten båt som hon sa fast det var egentligen ett plan eller rymdskepp. huvudsaken var att den hade kanter så hon inte skulle ta sig ur så lätt.
två gånger fick hon åka men hade hon fått bestämma hade hon suttit där hela dagen. min tjeja det där! nu får hon skynda sig att växa upp så vi kan gå på Liseberg och göra pappan åksjuk :)

fikade i solen innan vi drog bort till en lekpark igen. allt för att undvika tjatet som karuseller. hittade till en vattenpark istället. haha. lika illa det. vatten är ju så kul att leka med och i och överallt.

hade några härliga timmar i solen innan det blev dags att gå hem för kvällsmaten. brasan skippade vi i år och la oss istället tidigt.


uppe innan tuppen i morse. medan folket i staden ännu låg kvar i sina sängar och försökte sova ruset av sig var jag ute och knatade både här och där. spurtade hem på årets första springtur. satte upp ett mål och fixade det utan hjärnspöken som sa bara till nästa träd, nej nu orkar jag inte mer, jo bara till den där stenen, nej nu orkar jag inte mer.. 
träningen har gett effekt :)


förmiddagen har vi sedan spenderat i en ny lekpark. det finns ju så många att välja bland. en perfekt liten lekpark med gungor, sandlådor, rutschkana, massor av gräs att ligga i och en grill!!! jag kan se oss där hela sommaren.


har så många ideér om vad jag önskar göra idag, så lite tid... som vanligt. tror jag ändå börjar med att röja balkongen, sen läsa lite till jobbet när det går att sitta där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0