all in

allt verkar gå framåt i en rasande fart.
redan uppnådd v 27 men fortfarande med en rygg som begränsar. foglossningen med trollet gav vika vid v 22-23 och sen kunde jag inte minnas känslan. nu är den allt för påtaglig.

hämtade hem trollet på cykel i tisdags. inte bra! två barn med en total övervikt på 20kg skulle kunna få mig att däcka under i vanligt tillstånd. på onsdagen kastade jag in handduken och gick hem efter halva dagen.
och det var väl kanske någon mening med det, jag som inte brukar ge upp i första taget men si så fick trollet feber igen på onsdagskvällen.

torsdagen spenderade vi hemma båda två och på fredagen var det även ledigt. denna gången var febern som vi känner igen den, kommer 2 nätter och är sedan väck.

dock fick vi ställa in pree adventspysslet med vännerna. vi fick pyssla själva istället. dvs. Han och jag pysslade. trollet var måttligt roat och tittade hellre på Rasmus på luffen för 100:e gången dessa dagar.

så nu innan december ens hunnit ta vid har vi brännt av det mesta i julväg och går bara och väntar på att det ska bli tillåtet att börja pynta, det enda som saknas nu är ju tomtarna..

vi har bakat pepparkakor och lussekatter förra helgen, nu blev det tre sorters knäck (vanlig, hasselnöt och rekommendationen polka!), två sorters biscotti (kaffe, choklad, hasselnöt samt lime, vit choklad, kokos). och nu jäser mjukbullan under duk.

christmas all in i år. tycker inte vi haft tid med något de senaste åren. stod en hel kväll i vår gamla studentlägenhet och gjorde julgodis för glatta livet då vi kom på den dumma ideén att ge bort till ja...alla vi känner näst intill. sen har det inte hunnits med lika mkt.

men planering är A och O. redan i början av oktober kom kalendern fram och varje helg spikades med något att göra inför julen. baka, handla julklappar, julmarknader (har varit på 3! galet!!!), skriva julkort, pyssla och allt det andra..

jo pyssla har vi ju såklart gjort också..tre smällkarameller, två strutar och två korghjärtan satt Han och jag och tillverkade igår innan det fick vara nog.

nu måste det bli jul!! i år är jag mer än redo, för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0