sjukligt

trollet som varit sjuk i veckan börjar repa sig. sov hela natten äntligen och kom intassande i morse 07.14. kröp ner i sängen bredvid mig och låg tyst och stilla i 20 minuter. tack och bock.

tror inte hon varit sjuk så här länge någon gång förutom efter den hemska sprutan vid 1,5år. då var hon riktigt dålig. nu har hon bara varit sjuk med feber och förkylning och lite hosta som kommit. men det har varit yra på nätterna innan alvedonet kickat in så vi har sovit dåligt allihop.

resultat: två föräldrar som börjar känna av halsen och tror febern kommer krypande. får inte hända! min arbetsvecka drar igång imorgon igen lördag-torsdag ska jag hålla.

fråga: hur ska vi få plats allihop i sängen, eller är det övergående? trollet har sovit två halva nätter hos oss sen hon blev sjuk. kanske trivdes hon med närheten och att vi har så svalt. men att hon kom i morse också. börjar detta bli en vana? hur ska vi då få plats 4 st i vår 140 säng?

i övrigt försöker jag ta det lugnt idag när jag är ledig. tog en promenad för att fylla på busskortet och posta två brev. tittade på änderna i dammen vid kyrkan. det fick räcka med aktivitet och luft.
laddar så gott det går för morgondagens 10,5 timmars pass. puh.. men vi ska på bio så det är inte läga att insjukna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0