Polisen

gårdagen var en sån där dag där allt knasigt verkar hända. sånt som inte händer egentligen.

det börjar med att jag inte kan hålla mig vaken på fredagskvällen. trött som få har jag varit senare delen av förra veckan. städa klädkammaren gick i måndags men sen gick nog luften ur och jag gäspade mig fram veckan ut. foglossningen kom tillbaka också efter nästan en veckas uppehåll.

i alla fall... jag somnade på fredagen. vid 3-tiden gastar någon SARA! utanför sovrumsfönstret. spottar, fräser och svär. två grabbar på väg hem från krogen och skulle på efterfest som uteblev. de ringer, skriker och hotar med att slå in dörren. det är ju iskallt ute.

hör efter en stund hur våra grannar går ner och pratar med grabbarna och säger åt dem att gå därifrån. grannarna som annars själva är rätt bra på att skrika inne i sin lägenhet så det hörs kors och tvärs.

grabbarna lunkar iväg men inte bort. hör den genom tunneln under oss.
så kommer de tillbaka och pratar i telefon och ropar och har sig. mer än en timme senare tröttnar jag rejält. ont i fogarna och dåligt med sömn går jag ut i pyjamas på balkongen och ryter till att nu är det minnsann dags att gå hem och lägga sig, inte stå under mitt sovrumsfönster och gasta. nu är polisen nära.

i samma stund vaknar de däckade av och ska släppa in folket. då är det ni som är tysta. hör från sängen hur de kommenterar att nu är grannarna sura. men de sköter sig.

vaknar strax efter 6-tiden av att en liten skrutt står bredvid sängen och stryker mig på kinden. dags att gå upp.
jag ska jobba hela lördagen dessutom.

kommer iväg till jobbet och blir stoppad av polisen för blåskontroll och körkort. andra gången det hänt och inom 2-3 månader sen jag tog körkort. polisen tycker jag är morgonpigg men somliga måste ju jobba en lördag säger jag menande.

kommer iväg till jobb och ut på en utflykt. blir där fotograferad när vi sitter i kohagen och fikar. en karl med två hundar och en kamera går förbi och letar material till en föreläsning om naturen och att få ut folk mer i naturen. så vi blir modeller. what are the odds?

resten av dagen löper på och när jag ska åka hem är det såklart viltvarning längs E4:an. rådjur på vägen men jag ser aldrig några.

dunkar i säng klockan 20 denna lördag och får en skön natts sömn äntligen! åter väckt strax efter 6-tiden av att trollet stryker mig på kinden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0