det var på tiden

det är väl kanske på tiden att jag uppdaterar lite igen. såg att vi var i v 27 sist, nu är vi framme i v 35 och foglossningen är ett minne blott. höfterna däremot tar stryk om nätterna då det enbart går att sova på sidan, rygglägge är uteslutet om man inte ska kvävas eller bränna upp halsen.

fick en riktig skön natts sömn trots förkylning. är det 3:e i raden av förkylningar under denna graviditet. var inte sjuk en enda gång med trollet men nu haglar det. har inte haft speciellt många förkylningar de senaste åren heller men det är väl förskolesyndromet som drar in. hann vara riktigt sjuk 3ggr de två åren jag jobbade i förskolan, sen var det bra och man var lite härdad.

ja julen kom och den gick. som vi väntat på att få pynta och ta in gran som luktade så gott men som var så vissen efter nyår eftersom vi tog in den redan 1a advent eftersom vi inte skulle vara hemma över jul. hann med att träffa tomtar och folk och öppna alldelens för många paket. nu är det bestämt! max 1 leksak och 1 set kläder/barn.
fick fortsätta med min rensning när vi kom hem efter jul för att få plats med allt. trollet har redan en full låda med leksaker som plockats bort och står på vinden, en till skulle behöva komma upp dit.
vi bor ju inte jättestort på våra 76kvm så det är klart att sakerna ligger överallt trots en korg i varje rum men det måste få vara någon måtta på denna konsumtion. gäller även mig. bara genomtänka loppisfynd from now on!

efter att jag rensat i stort sett hela lägenheten i varje lite vrå så har vi påbörjat projekt vinden.
Han bär ner kartonger om kvällarna och så ägnas minst 1 timme åt att packa om, slänga och skänka. 3 kartonger och ett badrumsskåp var Han bort till välgörenheten med för en vecka sen.
orkar inte längre spara på mattor, gardiner, porslin och annat jag köpt när jag flyttade hemifrån men som inte längre passar in. bort bort med allt.

men samtidigt som vi gör oss av med saker så smyger det sig in en del nytt. även om vi har det mesta från barn nr 1 så finns det de där sakerna som jag ändå saknade första gången som jag önskar nu andra gången. jag önskade mig en bärsjal, Han ville ha bärsele. vi fick kompromissa och det blev en sele. jag trivdes inte allt för bra och tyckte att det var tungt för den otränade kroppen så denna gången blir det en sjal också. lite nya kläder har också smygit sig in då vi har ett sommarbarn som kom när det var som varmast och knappt använde kläder i början så i st 56 fanns inte mkt att hämta speciellt inte långärmat så det har vi införskaffat. kul att spara något till de båda liven som de haft när de var små, som första outfiten på BB.

ja så vi kör på, fixar och donar.

jag fortsätter med mitt evighetsprojekt uppsatsen. tror den kommer förfölja mig livet ut. tog jobbledigt i januari för att enbart ägna mig åt studierna. det började med att jag fick jobba några pass i januari då överlämningen inte var klar. och sen blev trollet sjuk och nu sitter jag här krasslig men kör sakta framåt med många pauser. inte lätt när man är så trött att man nästan somnar mitt i allt.
vaknade av att jag snarkade i soffan igår bredvid trollet medan vi väntade hem Honom från jobbet. illa.

nu ska jag gäspande ta mig vidare. dags att hämta hem trollet om en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0