27:e

inför det nya året och januari har jag funderat mycket över om jag åter igen skulle införa ett köpstopp. det är en lockande tanke samtidigt som det just nu känns som en svår uppgift.

vi är i det skedet av livet att vi både behöver göra oss av med saker men också införskaffa andra som behövs i ett hus. därav blir det komplicerat att återinföra ett köpstopp som skulle innebära flera undantag. i denna stund är två lampor beställda på väg hem. efter julen när ljusstakarna togs bort blev det mörkt överallt. vi har inte tillräckligt med lampor och det motiveras som något nödvändigt.

får klura lite till på vad ett köpstopp skulle kunna innebära. vad som anses vara en nödvändighet men också på vad ett stopp skulle ge. från förra gången vet jag att tankarna blir mer reflekterande över inköpen och det är nog dit jag strävar för jag önskar gå mot ett mer minimalistiskt håll. att inte äga mer än vad som faktiskt är användbart och till viss del nödvändigt.

jag vill också få syn på den ekonomiska biten för att komma fram till hur mycket tid jag är villig att lägga på arbete och hur mycket tid jag vill äga till min fritid.

detta löses inte över en natt men det är viktigt att ta ett första beslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0