fattigdom övergår i rikedomar

årets fattigaste dag känns nog för många idag som ett minne blott. men jag tänker att det är inte hållbart. varför konsumera idag det vi inte hade råd med igår? att förköpa sig i förväg.

nej det har aldrig varit min grej. i Lyckoslantens tidning var jag alltid Spara. pengar över vilken dag det än varit i månaden. vad jag istället är ute efter är hur mycket behöver jag för att överleva men också ha viss guldkant på livet?

för det är ju så att tid är pengar. och tid har jag inte allt för mycket av. jag saknar tid. tid till det som är viktigt för mig, min guldkant i livet. pengar är inte det som möjliggör guldkanten, det är tiden.

idag är ett ypperligt tillfälle att stanna upp, betala räkningar och reflektera över fortsättningen. inte helt enkelt. vi har flyttat till hus som vi håller på att göra till vårt eget. till skillnad från vår trånga 3:a har vi nu utrymme i 3 våningar att fylla. men det ska vara vettigt. jag vill satsa på en hållbar stil, saker att ha hela livet.

tankarna fortskrider. inspiration fann jag igår på URplay.se Prylar ut, kärlek in. se och begrunda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0